• Instrumenten:
    • Basgitaar
    • Contrabas
    • Akoestische gitaar
    • Elektrische gitaar
    • Ukelele
    • Zang
    • Bandcoaching
  • Stijlen:
    • Pop
    • Jazz
    • Wereldmuziek
  • Overige:
    • Maandag, locatie Samarialaan
    • Dinsdag, locatie Samarialaan
    • Woensdag, thuislessen Geldrop

Paul Vinkoert

Hoe lang maak je al muziek?
Ik ben begonnen op de middelbare school, ik denk in 1978/1979.

Wat maakt jouw instrument zo leuk?
In de meeste muziekstijlen is de (contra)bas het fundament, maar het is ook de lijm tussen de melodie en ritme. Ik hou ervan om in het middelpunt staan.

Welke instrumenten speel je nog meer?
Gitaar, Piano, Keyboard, Ukelele en een beetje Zang.
Ik probeer het liefst alles uit.

Wat vind je het leukste aan lesgeven?
Dat leerlingen met vragen komen waar ik zelf ook het antwoord nog niet op weet. Ik leer dus van mijn leerlingen.

Welke artiest/band geeft jou veel inspiratie?
Vele, maar vooral Victor Wooten en Steve Bailey.

Treed je zelf ook op, bijvoorbeeld met een band?
Met La Quête(franstalig), Bojangles(Jazz), Fiabe(italiaans) en binnekort hoop ik met Five Guys named Joe(Jive- bandje).

Wat is het beste concert dat je ooit gezien hebt?
Dat is al lang geleden in Arnhem. Toen was Candy Dulfer nog een jonge vrouw. En de band waarmee ze speelde, was de meest swingende, plezier makende band die ik ooit had en heb gezien.

Wat is je favoriete nummer om te coveren?
Elk nummer is de moeite waard. Het is maar wat jij er iets van weet te maken.

Hoe omschrijven anderen jou in drie woorden?
Vriendelijk, behulpzaam en leergierig.

Sinds welk jaar geef je les?
Sinds…. oh ik weet het niet meer. 1990?

Waar kunnen we jou ‘s nachts voor wakker maken?
Een goede maaltijd met alles erop en eraan en met gezellige mensen.

Wat wil je verder nog over jezelf vertellen? 
Alles wat ik zeg/vertel moet je met een korreltje zout nemen, maar niet als niet-waar benoemen. Ik wil graag alles van alle kanten bekijken/beluisteren. En dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen. En ik wil graag alles begrijpen.